SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Morön Bollklubb
Så många som möjligt, så länge som möjligt, så bra som möjligt
F 10

Tack för vårsäsongen.
2023-06-27 21:06

Så var vårsäsongen över. Finns så många positiva saker att nämna men framförallt ett tack till alla tjejer i laget som alltid sprider glädje och värme omkring sig.

 

Njut nu av sommaren så tar vi vid där vi är idag inför omstarten V29.

 

Egen träning:

Våran egen Jon har hjälpt oss ta fram ett förslag på övningar man kan göra för att hålla igång lite under uppehållet. Är såklart frivilligt.

 

Lägger ut detta här ifall någon tappar bort pappret.

 

Sommarträningstävling för Morön F10

 

Vi har valt ut några olika aktiviteter nedan som ni kan utföra precis när det passar er under juli månad. Skriv upp vilken aktivitet ni har utfört och vilket datum som ni utförde aktiviteten.

Olika aktiviteter nedan ger olika poäng. I slutet av sommaren kommer vi att lotta ut priser till alla som har deltagit i denna sommarträning och även dela ut något pris till de som har varit allra flitigast


  1. Spontanfotboll minst 45 minuter – 50 poäng

Samla ihop ett gäng kompisar och spela fotboll tillsammans i minst 45 minuter

 

  1. Backträning – 40 poäng

Hitta en lång backe som lutar lite uppåt, värm upp minst fem minuter med våra uppvärmningsövningar innan matcher när vi kör två led. Spring sedan snabbt uppför backen i 10–15 sekunder, gå långsamt nedåt och ta tio djupa andetag när du kommer ned innan du springer igen. Upprepa 7–10 gånger.

 

  1. Utomhuslöpning – 30 poäng

Hitta ett fint område utomhus, skogen, älven precis där det passar dig bäst. Jogga lugnt och avslappnat, försök andas in och ut genom näsan, tänk på att ha en bra löphållning, lång men avslappnad. Jogga i ca 25–30 minuter

 

  1. Styrkepass med kroppsvikt – 30 poäng

Utför tre varv av:

1 - 10/10 utfallssteg bakåt på stället

2 – Liggandes på rygg med ett rakt ben och det andra knäet högt uppdraget 10 medsols fotcirklar + 10 motsols fotcirklar på båda benen

3 – 5 långa jämfotahopp framåt, använd armsving och satsa på att hoppa långt och landa stabilt

4 – Liggandes på sidan med undre benet böjt och över benet rakt, utför 10 benlyft uppåt per sida

5 – 20 Skridskohopp sida till sida, 10 landningar och frånskjut på höger och 10 på vänster

 


Nyhetsarkiv
Shit vilket lag!!2024-05-13 21:37
Plötsligt händer det!!2024-04-17 18:15
Nya matchtröjor2024-03-10 19:06
SPORTLOV2024-02-28 16:44
Betalning Fyspass2023-11-13 10:47
Vi vilar lite. 2023-10-29 15:59
Sammandrag2023-10-26 21:44
Save the date x 22023-10-08 15:10
Lördag den 7:e oktober2023-10-04 07:03
Information. 2023-09-28 10:05
Hemavan2023-09-02 13:44
Vi drar till fjällen?2023-08-13 18:42
Umeå Fotbollsfestival2023-07-13 10:07
Tack så mycket! 2023-07-04 16:31
 
FACEBOOK
Våra sponsorer